Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emalierstwo
Photo 
Może uda się ożywić wątek emalierski? Uśmiech
Moje pierwsze (od blaszki i prętów) realizacje biżuterii.
Wisiorki dwustronne. Emalia komorkowa (cloisonné) na srebrze 999, złota i srebrna folia (paillon), emalie transparentne i nie (Emaux Soyer, ołowiowe), kontremalia (irys - emalia czarna kryjąca, chabry - zielona transparentna). Drucik srebrny 0,15 x 0,3 mm
Oprawa 925, tył ażurowy i grawerowany.
Łańcuszki z metra, 70 cm.
Patyna.
Waga: 36 g
Wymiary: Irys - 45 x 29 x 5 mm, Chabry - 36 x 6 mm


Załączone pliki Miniatury
                       

Odpowiedz
(08-21-2024, 09:00 PM)JWaj napisał(a): Może uda się ożywić wątek emalierski? Uśmiech
Moje pierwsze (od blaszki i prętów) realizacje biżuterii.
Wisiorki dwustronne. Emalia komorkowa (cloisonné) na srebrze 999, złota i srebrna folia (paillon), emalie transparentne i nie (Emaux Soyer, ołowiowe), kontremalia (irys - emalia czarna kryjąca, chabry - zielona transparentna). Drucik srebrny 0,15 x 0,3 mm
Oprawa 925, tył ażurowy i grawerowany.
Łańcuszki z metra, 70 cm.
Patyna.
Waga: 36 g
Wymiary: Irys - 45 x 29 x 5 mm, Chabry - 36 x 6 mm

BRAWO!!! Gratulacje! Ciekawe realizacje. Uśmiech
Nie wiem czy uda się reanimować i wątek, i samo forum. Jeśli stworzysz coś jeszcze to pochwal się proszę. Miło popatrzeć.
Odpowiedz
Dziękuję ! Z przyjemnością Ząbki
Odpowiedz
Ładna oprawa. Niestety zdjęcie samej emalii jest słabej jakości więc nie widać dobrze kolorów. Brawo.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
(09-07-2024, 09:56 PM)GRAWERka napisał(a): Ładna oprawa. Niestety zdjęcie samej emalii jest słabej jakości więc nie widać dobrze kolorów. Brawo.

Dziękuję. Hm, u mnie widać kolory…Może jeszcze raz wkleję?


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
Tak teraz zdjęcia są pełnowymiarowe.
Odnośnie tego po prawej
Emalia na końcach jest nie wykończona.
Dziurki na powierzchni czarnej są wynikiem spalenia lub niewłaściwego wysuszenia.
Generalnie nie łącz emalii transparentnych z ceramicznymi kryjącymi.
Kolory transparentne są słabo wypalone dlatego nie widzę podłoża. Jaki podkład stosowałaś ?
Ale ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne.

Odnośnie tego po prawej to czy cienie przy drutach były zamierzone ?
Jak nie to zastosowałaś :
a) niewłaściwy kolor biały ( chyba kryjący bo tła nie widzę )
b) za miękki flux podkładowy
c) niewłaściwy flux wykończeniowy reagujący z kolorem biały,.
d) druty łodyg nie są ze srebra 999
Nie mogę określić co jest przyczyną bo nie opisujesz dokładnie przebiegu prac.

Niebieski kolor jest nie wykończony =
a ) ma ślady przetarcia papierem
b) l ub nie wypalony końcowo z powodu za twardego fluxu lub z obawy o spalenie koloru białego.

Nie stosuj kolorów kryjących do srebra oraz łączenia z transparentnymi od tego są kolory opal. Emalie ceramiczne stosuje się do garnków a nie biżuterii .

By określić błędy napisz jak robisz i kolejność nakładania emalii w raz jej temperaturą wypału bo nie stosuję emalli Soyer

Prace ładne warto zdjąć te emalie rozpuścić emalię w kwasie ( lub wytłuc młotkiem ) i zrobić drugi raz.

Pozdrawiam Leszek
Pozdrawiam.
Odpowiedz
O, fajnie! Ząbki Dziękuję za uwagi.

Moje odpowiedzi i pytania na końcu twoich uwag.

Emalia na końcach jest nie wykończona. - nie rozumiem?

Dziurki na powierzchni czarnej są wynikiem spalenia lub niewłaściwego wysuszenia. - wlasnie widzę, ze mam problem z pęcherzykami w tej czerni Smutny

Generalnie nie łącz emalii transparentnych z ceramicznymi kryjącymi. - ceramicznymi? tzn do ceramiki? nie mam takich.

Kolory transparentne są słabo wypalone dlatego nie widzę podłoża. Jaki podkład stosowałaś ? - chyba kwestia zdjęcia, transparentne są płatki kwiatów i liście, irys - na złotym paillonie, chaber na srebrnym.

Ale ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne. - dzięki Uśmiech

Odnośnie tego po prawej to czy cienie przy drutach były zamierzone ? - nie były, ale stwierdziłam, ze fajnie wyglądają Ząbki

Jak nie to zastosowałaś :
a) niewłaściwy kolor biały ( chyba kryjący bo tła nie widzę ) - to był opal, tak nie widać, potem gdzieś doczytałam, ze opal nas średnie nie bardzo...
b) za miękki flux podkładowy - bezpośrednio na paillon srebrnym
c) niewłaściwy flux wykończeniowy reagujący z kolorem biały,. - nie stosuje fluxow wykończeniowych
d) druty łodyg nie są ze srebra 999 - są
Nie mogę określić co jest przyczyną bo nie opisujesz dokładnie przebiegu prac.

Niebieski kolor jest nie wykończony =
a ) ma ślady przetarcia papierem - nie ma, kwestia zdjęcia
b) l ub nie wypalony końcowo z powodu za twardego fluxu lub z obawy o spalenie koloru białego. - wypalony koncowo. Ale nie rozumiem - z powodu za twardego fluxu?

Nie stosuj kolorów kryjących do srebra oraz łączenia z transparentnymi - dlaczego?
od tego są kolory opal.
Emalie ceramiczne stosuje się do garnków a nie biżuterii . Ząbki Ząbki - do ceramiki?

Emalie nakładam zgodnie z ich twardością, temperatura wypału: najpierw twarde (840-900), potem średnie (800-840), potem miękkie (poniżej 800).

Prace ładne warto zdjąć te emalie rozpuścić emalię w kwasie ( lub wytłuc młotkiem ) i zrobić drugi raz. - o, nieeeee Ząbki Ząbki Litości !
Odpowiedz
Super że to tylko złe zdjęcie, zrób dobre zdjęcie :-) bo to piękna praca. i warto eksponować transparentność emalii, W sumie w emalii tylko o to chodzi by była czysta i kryształowa jak brylant.

PS emalie nie transparentne to emalie ceramiczne z wyjątkiem kolorów opal, nie stosuje się ich do emalii transparentnych bo są za miękkie.

Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Odpowiedz
(09-09-2024, 09:31 AM)GRAWERka napisał(a): Super że to tylko złe zdjęcie, zrób dobre zdjęcie :-) bo to piękna praca. i warto eksponować transparentność emalii, W sumie w emalii tylko o to chodzi by była czysta i kryształowa jak brylant.

PS emalie nie transparentne to emalie ceramiczne z wyjątkiem kolorów opal, nie stosuje się ich do emalii transparentnych bo są za miękkie.

Pozdrawiam

Dziekuje Uśmiech A co miałeś na myśli pisząc, ze w tym okraglym emalia nie jest zakończona, czy wykończona?
Nie wiem dlaczego ten biały opal mi tak zareagował przy drucikach Smutny Spotkałeś się z informacja, żeby nie kłaść białego opalu na srebro?

Mam emalie transparentne, opalizujące i nieprzezroczyste. Wszystkie są przeznaczone do prac emalierskich w biżuterii, artystycznych itp. Nie spotkałam się z terminem emalia "ceramiczna" w stosunku do nich. Nie widzę powodu, aby w jednej pracy nie łączyć emalii o różnej sile krycia. Znaczenie ma raczej twardość (czyli temperatura topienia) i reakcja na dany metal (kolory cieple, zwłaszcza transparentne, nie nadają się bezpośrednio na srebro.

Bardzo dziękuję za ciekawe uwagi, czekam na więcej, kończę teraz następny wisior, w nieco innej technice.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości