Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cięcie kamieni
#1
Witam, wiecie może czym najlepiej tnie się kamienie typu agat, hematyt, tygrysie oko ? Uśmiech
z góry dziękuję za odpowiedzi
Odpowiedz
#2
Piła diamentowa?
Odpowiedz
#3
http://www.conrad.pl/?websale7=conrad&ci...3wodQzkAXQ

- może będzie ktoś potrzebował Uśmiech

Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
Aby ciąć kamienie wystarczy Ci elektryczna piła do płytek o tarczy diamentowej, ale warto przy tym pamiętać, że krzemionka źle reaguje na zmiany ciepła i pęka, dlatego też cały proces musi być chłodzony, najtańszym i zarazem ogólnodostępnym chłodziwem jest woda z mydłem, ale równie dobrym jest też olej, następnie kamień polerujemy bębnowo lub wibracyjnie używając do tego celu proszków karborundowych(SiC - węglik krzemu/moissanit) zaczynając od gradacji ziaren 400 na 1200 kończąc. No i oczywiście pamiętać należy o podstawowych zasadach BHP(okruch z pod piły lecący w stronę oka to nie jest to czego naprawdę pragniesz - uwierz mi Uśmiech ) i ciąć tak jak płytki powoli i stopniowo, bez dużego nacisku.
Odpowiedz
#5
Zaopatrzyłem się w Multiszlifierke Dremela 3000 oraz również dremela tarcze diamentową, cięcie kamienia to teraz sama przyjemność, niektórych nawet nie trzeba mocno polerować ; )

Pojawia się tylko pytanie gdzie mogę taki proszek nabyć ?
Odpowiedz
#6
http://www.karborund.com.pl/

http://www.tarcze-scierne.pl/main.php?act=oferta

Tylko to co znalazłem w internetach, zadzwoń i dowiedz się jak to wygląda, takie firmy obsługują też klientów detalicznych, toteż sprzedadzą Ci, o ile zamówisz Uśmiech
Odpowiedz
#7
Dzięki bardzo Puść oczko
Odpowiedz
#8
Witam, noszę się z zakupem tarczy diamentowej do cięcia kamieni typu: agat, kwarc, ametyst, itp. na mokro o średnicy 200 mm. Na Allegro jest duży wybór, ale tarcze zaczynają się od grubości 1,6 mm http://allegro.pl/listing/listing.php?or...p-1-5-0324
W ALCO jest tarcza o grub. 0,8 mm (czyli cieńsza o połowę) http://alco.com.pl/tarcza-diamentowa-200...d5341.html
ale w ALCO nie ma na jej temat informacji dodatkowych.
Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie, chodzi mi o to żeby tarcza była cienka, nie zostawiała uszczerbień i nasyp był w miarę wysoki.
Odpowiedz
#9
w tym wątku pisałem troche o tarczach do cięcia kamieni >

http://www.srebrnie.pl/showthread.php?tid=2123&page=9

male tarcze do dremela są dobre 'ruskie' które czasem można dostac na 'targu'
dobre tarcze o większej średnicy są dość drogie i ciężko dostać w PL

pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości