Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Emalierstwo
Zrobiłem dzisiaj kaboszon do oprawienia. Ma ok 1,2 mm grubości. Kriss czy taka grubość wystarczy do oprawy czy nałożyć jeszcze grubszą kontr=emalie ?


Załączone pliki Miniatury
           
Pozdrawiam.
Odpowiedz
@Leszek grubość samej emalii niema nic wspólnego z oprawą. Możesz zrobić oprawę do tradycyjnej żyletki,
która ma chyba 0,15 mm grubości. To kwestia wytrzymałości. Jak dasz spód pod całość emalii, jak pisałeś 0,5 mm
to w zupełności wystarczy. I tak będziesz musiał dać podkładkę pod emalię, żeby ją delikatnie podnieść. Jeżeli
tego nie zrobisz, to kasta będzie bardo niska ( ok. 1, 7- 2,0 mm ) i będziesz miał problem z oprawą. Na twardych
kamieniach, możesz nawet młotkiem zakuwać. Emalia nielubi naprężeń. Musi być zakuwana bardzo delikatnie.
Na Twoim miejscu spróbował bym się zmierzyć, na początek z oprawą okrągłej tarczy. Wszystkie kanciaste oprawy
są trudniejsze. Zawsze zaczyna się oprawiać od najbardziej ostrych łuków, a kończy na tych najłagodniejszych.
Inaczej zostanie Ci materiał z którym nie wiesz co zrobić. Wiele tak umordowanych opraw można zobaczyć w sieci.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
(10-26-2017, 07:22 PM)kriss napisał(a): I tak będziesz musiał dać podkładkę pod emalię, żeby ją delikatnie podnieść. Jeżeli
tego nie zrobisz, to kasta będzie bardo niska ( ok. 1, 7- 2,0 mm ) i będziesz miał problem z oprawą.

Dziękuję za cenne uwagi.
Według Ciebie jaką wysokość powinna mieć casta ?
Z czego zrobić podkładkę ?
Jutro zrobię tarczę .

Jeszcze raz dziękuję :-)
Pozdrawiam.
Odpowiedz
@Leszek, wysokość należy dostosować do wielkości wyrobu. Przy małych kamykach może być nawet 1 mm.
W twoim wypadku jakieś 4 mm. Podkładkę robisz z tego samego materiału co cały wyrób. Może to być kawałek
drutu, pasek blachy jak na kastę, tylko niższy. Kasta powinna delikatnie wystawać ponad oprawiany kamień/przedmiot.
Na tyle żeby go oprawić/zakuć, ale żeby go nie przykrywała. U Ciebie to 0,7- 1,0 mm. Wszystko to sprawdzi się
przy starannym spasowaniu elementów. Jak będą luzy, wszystkie wymiary muszą być większe.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
Kurcze jak czytam to wydaje się to skomplikowane :-( Coś mi się zdaje że może zacząć to wszystko na miedzi by jakoś ogarnąć temat a potem dopiero droższe srebro używać.
Dzisiaj przewieszka czaszka, polerowanie wczorajszej pracy i okrągły do oprawiania jak pisałeś. Kleję jeszcze tarczę ale to dopiero wieczorem albo jutro.

Dziękuję za pomoc :-)


Załączone pliki Miniatury
               
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Wczoraj skończyłem druty i rano wypaliłem podkład.
Ponieważ ta tarcza idzie na medalion to zrobiłem granulację.
Nie mam coś przekonania do kolorów ale już za póżno na zmianę.
To już trzeci i napewno ostatni misiu.


Załączone pliki Miniatury
   
Pozdrawiam.
Odpowiedz
:-) prawie skończony


Załączone pliki Miniatury
       
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Pantery


Załączone pliki Miniatury
       
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Nieźle Ci idzie, ja jeszcze nie zdążyłem odpalić pieca Ząbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
Leszek !
Co z grawerka ?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości