Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obrobka bursztynu w polerce
#1
Witajcie,

przeczesałam forum na temat, który mnie bardzo interesuje niestety nie znalazłam potrzebnych mi informacji, dlatego tez pozwoliłam sobie otworzyć nowy watek.

Otóż od dłuższego czasu zajmuje sie polerowaniem bursztynu. Pracujemy na dużych kawałka, obrabiamy ręcznie polerujemy na bawelninych tarczach.

Nazbierało nam sie bardzo dużo kawałków o wielkości 2-10 g. Szkoda nam wyrzuci ten material, okorowywanie jak i polerowanie takich drobiazgów niestety jest bardzo pracochłonne. Moim pomysłem jest zakup polerki wibracyjnej. I tu zaczyna sie problem. Nie wiemy do końca jak to sie robi. Czytałam na forum o sposobach z cifem czy pasta polerska, ale nie bardzo odpowiedziały te posty na moje kręcące sie po glowie pytania.

Wiem, ze na początku musze okorować kamień, potem  polerować. Miałabym do społeczności kilka pytań. A wiec:

1. Czy polerka wibracyjna jak w linkach nam wystarczy. Pojemność 1 , 3  5 czy może 7 litrów

http://alco.com.pl/polerka-bebnowa-33b,id1451.html

http://i.ebayimg.com/images/g/XmUAAOSw~o...-l1600.jpg

http://www.raytechmetalfinishing.com/vib...d_av25.php

2. W jakich proporcjach i co wrzucić do bębna, żeby sie bursztyn okorował.

3. Czym polerować po okorowaniu. Jakie proporcje.

4. Czy jest możliwość nadania produktom np. kształtu kulek czy kwadratów. Wiem, ze kamienie musza mieć pod to
odpowiednia formę, ale obawiam sie, ze z kostek zrobią mi sie kulki a nie wypolerowane kostki.

Bardzo dziękuje z góry za podpowiedzi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości