Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Giloszarka - grawerka
#21
@Leszek wiem, że mają średnice 2,35 mm i 3 mm. Ja używam zwykłych rylców. Musiał byś ich zapytać Ząbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
#22
(12-11-2015, 07:41 PM)kriss napisał(a): @Leszek wiem, że mają średnice 2,35 mm i 3 mm. Ja używam zwykłych rylców. Musiał byś ich zapytać Ząbki

3 mm ro trochę mało nie mam takiej tulejki.
Też bym robił rylcem ale musiał bym przerobić suport narzędziowy. Ten co mam idealnie pasuje i jest z obrotem więc po wymianie narzędzia mogę nawiercać otwory pod indeksy.  Kiedyś wymienię ale to koszt z 1000 zł ???  Na razie do nauki ten wystarczy.
Poszukuję podzielnicy ślimakowej - małej - starej i taniej :-).
Odpowiedz
#23
jakiej minimalnej średnicy potrzebujesz?
Odpowiedz
#24
(12-11-2015, 08:53 PM)simoniculus napisał(a): jakiej minimalnej średnicy potrzebujesz?

Witam. Zmierzę i dam znać. 
Doczytałem ( translatorem) że frezy używane w giloszarkach są z węglika ale przecież 100 lat temu na pewno nie mieli .

Pytanie : jak wygraweruję wzór to potem to jeszcze całość lekko szlifować, polerować szczotką drucianą czy z włosia ?
Odpowiedz
#25
@Leszek wzór jest drobny i skomplikowany i każde polerowanie go uszkodzi.
To frez powinien być diamentowy albo dobrze wypolerowany. Nie może zostawiać
bruzdy ani wióra. Tarcza przed pracą powinna być dobrze wypolerowana.
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
#26
(12-12-2015, 07:44 AM)kriss napisał(a): @Leszek wzór jest drobny i skomplikowany i każde polerowanie go uszkodzi.
To frez powinien być diamentowy albo dobrze wypolerowany. Nie może zostawiać
bruzdy ani wióra. Tarcza przed pracą powinna być dobrze wypolerowana.
 Chodzi mi że przed emaliowaniem jeszcze chyba trzeba do kwasu dać ?  to wyjdzie matowy ???
Odpowiedz
#27
a nie możesz wykwasić przed grawerką?
Odpowiedz
#28
(12-12-2015, 08:57 AM)simoniculus napisał(a): a nie możesz wykwasić przed grawerką?

Spróbuję tak jak napisałeś ale chyba zawsze jakieś zabrudzenia powstaną tego się nie uniknie.

Panowie pytanie zasadnicze : jak głęboki ma być wygrawerowany rowek ?? muszę to ustalić i kupić chyba szczelinomierz.
Odpowiedz
#29
a to od ciebie zależy jaki chcesz uzyskać
Odpowiedz
#30
(12-12-2015, 11:16 AM)simoniculus napisał(a): a to od ciebie zależy jaki chcesz uzyskać

Tarcza ma grubość 0,6 mm nie wiem jak głęboko można rytować.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości