Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przygoda z Bursztynem.
#91
Polerowania nie bede fotografowal bo kazdy to zna jakich uzywam past polerskich napisalem juz wczesniej i to bylo by wszystko co moglem pokazac na temat bursztynu.

Przyjemnej zabawy.
Odpowiedz
#92
Dzięki Nordwind. Dobra robota Uśmiech

Wiem, że do wiercenia bursztynów używa się też wierteł do pereł. Przy wierceniu tymi wiertłami najlepiej trzymać kamień poziomo w stosunku do osi wiertła. Wiertło łatwo wyrzuca pokruszony materiał.
Odpowiedz
#93
Delikatnie nadmienię, że przy cieciu gesztelką ze zwykłym brzeszczotem bursztynu jak zaczniemy ciąć to tniemy regularnym ruchem i nie przestajemy żeby nam się brzeszczot nie zablokował w połowie.
Odpowiedz
#94
Gratuluje Nordwind fajnego wątku. Znowu czegoś się nauczyłem.
Odpowiedz
#95
(04-15-2015, 08:12 PM)kriss napisał(a): Dzięki Nordwind. Dobra robota Uśmiech

Wiem, że do wiercenia bursztynów używa się też wierteł do pereł. Przy wierceniu tymi wiertłami najlepiej trzymać kamień poziomo w stosunku do osi wiertła. Wiertło łatwo wyrzuca pokruszony materiał.

Ja zawsze używam zwykłych wierteł do metalu.
I muszę właśnie uważać, żeby materiał się nie gromadził. W efekcie wiercąc co chwilę wysuwam wiertło i je oczyszczam, inaczej bursztyny pękają.
Odpowiedz
#96
widze ze wiercisz prostnicą wiec musisz ją unieruchomić a trzymać w palcach tylko kamień nie bedzie pękał... Rozmarzony
Odpowiedz
#97
do wiercenia bursztynu są specjalne wiertła, zwykłe źle odprowadzają wióry i się grzeją, lepsze są wiertła piórowe i duże obroty, co do cięcia bursztynu - używałem piłek do gipsu - protetycznych, są skręcone, wprawdzie ubywa więcej materiału bo szczelina grubsza ale nic się nie blokuje, zacina, grzeje
Odpowiedz
#98
@Olax tu na południu częściej zdarza się wiercić dziury w koralach i perłach niż w bursztynie, ale czytając wasze wypowiedzi wydaje się, że najlepsze by były wiertła piórowe o których pisze Jędruś
Odpowiedz
#99
(04-16-2015, 06:51 AM)kriss napisał(a): @Olax tu na południu częściej zdarza się wiercić dziury w koralach i perłach niż w bursztynie, ale czytając wasze wypowiedzi wydaje się, że najlepsze by były wiertła piórowe o których pisze Jędruś

Faktycznie, trzeba się zaopatrzyć w takie wiertło.
Nawet jak się wierci raz na jakiś czas, to lepiej to robić czymś do tego przeznaczonym.
Odpowiedz
bardzo proszę niech mi ktoś podpowie jak wygrzewać bursztyn, żeby osiągnąć efekt przezroczystości, łusek, koniaku. Mam trochę surowca z przed wielu lat postanowiłam wrócić do zawodu i nie mam się kogo poradzić a wielu rzeczy nie pamiętam, ale mam piekarnik. Proszę
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości