Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mokume Gane
#21
W pierwszym momencie uśmiechnęłam się gdy napisałeś, że to takie proste i uda Ci się za pierwszym razem.
Ale zdjęcie Twojego noża sprawia, że wierzę, że uda Ci się na pewno Uśmiech
Odpowiedz
#22
pierwsze próby już za mną , jednak przyzwyczajenia z wysokich temperatur pozostają , przy pierwszym pakieciku stopiłem mosiądz co prawda mały kawałeczek wyszedł , ale szkoda było sobie nim głowę zawracać, nie wyszło co poradzić , wziąłem się za kolejny, tego udało się w miarę ładnie zgrzać ale jako ze tym razem nie chciałem przesadzić z temperaturą ,jest parę niedogrzań, ale myślę że te będzie łatwo wyeliminować.
wnioski jakie mnie się nasuwają to : palnik będzie zdecydowanie lepszy od paleniska na koks xD
blachę lepiej kupić nowa , (moje to sklepana rura miedziana, tyle ze chociaż mosiądz nowy Uśmiech ) bo inaczej jest sporo zabawy ze złożeniem pakietu...
no i 1cm na blachy stalowe do skręcenia pakietu to zdecydowanie za mało.
Jutro postaram się zrobić zdjęcia , bo dziś niestety nie mam aparatu.
Odpowiedz
#23
Mokume-niby zgrzane ale jest parę małych rozlaminowań
[Obrazek: DSCF5940.JPG]
[Obrazek: DSCF5945.JPG]
na tą chwile raczej się to nie nadaje bo przy młotkowaniu rozlaminowania by się powiększyły , chyba że lutowanie by mogło jakoś pomóc, jeśli tak to jakiego lutu powinienem użyć ?
Odpowiedz
#24
Srebrnego, ale to przecież będzie widać. Nie da się tego jeszcze raz rozgrzać i sklepać? Przy okazji gdzie kupujesz miedz i mosiądz? Może wiesz gdzie można kupić rurki z alpaki? Puść oczko
Oczywiście jakieś mniejsze ilości a nie arkusze 2mx0,6m. Puść oczko
Odpowiedz
#25
Nie chciał bym się wymądrzać ponieważ tą techniką zajmuję się od niedawna ale tymi małymi rozwarstwieniami bym się tak bardzo nie przejmował. Puść oczko Jeżeli to naprawdę wygląda jak na zdjęciu.
Spróbuj zrobić jakiś wzór bez skręcania to może te miejsca da się ominąć.
I jak to mi powiedział jeden mądry pan który tą techniką zajmuje się ponad 10 lat. PRÓBOWAĆ PRÓBOWAĆ NIE PODDAWAĆ SIĘ PRÓBOWAĆ Ząbki
Odpowiedz
#26
spróbuje jeszcze rozgrzać i klepać co by spróbować jeszcze zgrzać , ale jest to już dość cienkie , nie mam pojęcia gdzie kupić , moje jest z materiałów z odzysku ;p
no na zdjęciu trochę mniej widać bo robione przy lampie , nie chcę prostego wzorku, chce to ładnie skręcić ;p

"I jak to mi powiedział jeden mądry pan który tą techniką zajmuje się ponad 10 lat. PRÓBOWAĆ PRÓBOWAĆ NIE PODDAWAĆ SIĘ PRÓBOWAĆ Ząbki "
najskuteczniejsza metoda na powodzenie Uśmiech
Odpowiedz
#27
@zloty68 : "Nie chciał bym się wymądrzać"
No ja proszę, bez fałszywej skromności Uśmiech
W Polsce nieliczne są osoby które robią w tej technice.
A twoje zloty68 są naprawdę świetne. Choć gdybym miała coś wybrać, to byłby problem. Oczywiście nie wszystko mi się podoba, ale te wzorki są świetne.

@marcinello
Co chcesz zrobić z tego kawałka metalu? Jakiś wisiorek?
Czy na razie tylko sprawdzasz co z tego wyjdzie, bez dalszych projektów?
Odpowiedz
#28
chce zrobić pierścionek czy tam obrączkę , koniecznie ze skręconego mokume, albo lutowane albo z 1 kawałka Uśmiech
Odpowiedz
#29
Ja mam pytanie co do zgrzewania, sypiecie boraks czy coś innego? Pomiędzy blaszki również? W jakiejś osłonie grzejecie z blachy itp? Jak mocujecie blaszki ze sobą podczas zgrzewania i kucia? Grzejecie i kujecie czy na prasę? Będę zamawiał niedługo pewnie miedz mosiądz i alpakę to zamówię więcej i tez się może pobawię? Puść oczko
Odpowiedz
#30
Ja przed samym zgrzewaniem zanurzam skręcony pakiecik w lutówce Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości