Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mikro dziury w odlewach
#21
(01-15-2021, 09:24 PM)cactoos napisał(a):
Mat89 napisał(a):mam żywiczne bluecast x5 jeżeli to coś podpowie


Dziury, wrosty, inkluzje, wżery - czy jak je zwać, są najpewniej wynikiem niecałkowitego wypalenia się żywicy.
Mogą to być również okruchy zużytego tygla, a też kawałki masy wyrwane z formy przez strumień metalu.
Jeżeli tygiel przed odlewem masz czysty i odkurzony ssawką odkurzacza, a naklejając modele dbasz o
odpowiednie wklejenie na rdzeń, tak żeby nie było przy drodze dolewowej dziur w które wpłynie masa, to
zapewne masz niewłaściwy cykl wypalania masy. Drukowane żywice do odlewania to nie woski a polimery,
które się nie topią i nie wypływają z tulei, tylko się w niej spalają w temperaturze pow. 500 st. Pozostaje
po nich popiół i ten jest powodem dziur w odlewach. Raz mniej a raz więcej, co zależy od jakości żywicy.
Te pozostałości wypalą się dopiero powyżej 800 st, której to temperatury nie osiąga większość pieców.
Cykl powinien przebiegać jak niżej, z tym że ja  podnoszę temp. wypalania do 860st.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości