Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Giloszarka - grawerka
używam tych akuratnie bo jak je zegniesz to nie pękają - więc da się je zawinąć o stary pilnik półokrągły i szmergluje się bardzo wygodnie
Odpowiedz
Tarcza wczoraj wyszlifowana, wieczorem wstawię dzisiejsze "polerowanie".





[Obrazek: 63c62e083c645a466aaab3ce0f921177.jpg]
[Obrazek: fa59bd352ec32ce23cb0faa5c60867c3.jpg]
[Obrazek: fa59bd352ec32ce23cb0faa5c60867c3.jpg]


. [Obrazek: smile.png]
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
@Leszek musisz pamiętać że w wypadku twojej pracy tarcza powinna być wypolerowana przed
giloszowaniem. Inaczej przez samo polerowanie niszczysz efekt swojej pracy. Drobne detale
mogą stać się nieczytelne. W twoim wypadku powinieneś stosować następującą kolejność:
- idealne przygotowanie materiału na tarczę co do grubości i kształtu ( nie może być krzywa )
- staranne wyszlifowanie i wypolerowanie
- doskonale zaostrzone i wypolerowane noże
Sam się przekonasz jaki będzie efekt końcowy. Tak jak radzą Ci koledzy przyklej tarczę do
podstawki. Owiń kawałek drewienka lub płaski pilnik kawałkiem papieru i delikatnie szlifuj
na sucho do usunięcia wszystkich głębszych rys. Zacznij od papieru np. 400 później zmień
na 600 lub 800. Jeżeli na koniec użyjesz 1000 i więcej będziesz miał prawie wypolerowaną
tarczę. Na koniec możesz drewienko owinąć kawałkiem grubszej flaneli posmarowanej np.
zieloną pastą do polerowania i tak samo jak wcześniej szlifowałeś papierem wypoleruj szmatką.
To jest metoda "na piechotę" bez szlifierek i polerek mechanicznych. Efekt ten sam Ząbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
(01-30-2016, 06:48 PM)kriss napisał(a): (...)
- doskonale zaostrzone i wypolerowane norze
(...)

Kriss wtf? Ząbki

Polerowanie plaskich powierzchni na klocku jest o tyle dobra, ze nie zaokrąglasz krawędzi.
Odpowiedz
dzięki Ząbki już poprawiam Ząbki
Świat jest pełen nieograniczonej wiedzy. Naszym zadaniem jest jej zdobywanie i dzielenie się z innymi  http://www.krissart.pl/
Odpowiedz
(01-30-2016, 06:48 PM)kriss napisał(a): @Leszek musisz pamiętać że w wypadku twojej pracy tarcza powinna być wypolerowana przed
giloszowaniem. Inaczej przez samo polerowanie niszczysz efekt swojej pracy. Drobne detale
mogą stać się nieczytelne. W twoim wypadku powinieneś stosować następującą kolejność:
- idealne przygotowanie materiału na tarczę co do grubości i kształtu ( nie może być krzywa )
- staranne wyszlifowanie i wypolerowanie
- doskonale zaostrzone i wypolerowane noże
Sam się przekonasz jaki będzie efekt końcowy. Tak jak radzą Ci koledzy przyklej tarczę do

Zastanawiam się czy nie można zamówić gdzieś gotowych krążków z lustrzanej blachy ? Na pewno fabryczna blacha jest lepiej wypolerowana niż w domu.
Oczywiście będę polerował jak radzicie.

Doskonale zaostrzone noże będę musiał zamówić bo sam na pewno tego nie zrobię dobrze.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
znajdź gdzieś koło siebie firmę, która sprzedaje pilniki, frezy stalki i inne takie - i często mają też usługi ostrzenia - u mnie np. jest to http://www.arkom.net.pl/
Odpowiedz
Dziękuję.  Na razie działam po omacku, nie wiem jakie noże stosować do cięcia.
Czy kupować diamenty czy robić to na stalkach ???
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
 wreszcie mogę zrobić wzór
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
Swietne - po prostu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości