Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GRAWEROWANIE
Zapomniałem że jestem zza Buga, tu aceton narkomani używają do wyparowania swoich substancyj Uśmiech
Oprawiam ...
Odpowiedz
Jak pisałem wcześniej rok 2016 to rok grawerstwa a raczej giloszerstwa. ( i emalierstwa :-) .

Wbijam się w temat Angusa bo On już nie graweruje Aniołek Aniołek Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin .

Jako laik zapytam prosto z mostu :

- jaki typ mosiądzu jest najlepszy do grawerowania ?
- czy przed grawerowaniem mosiądz się odpuszcza ?
- czy można zrobić wzór moletką - radełkiem ?
Odpowiedz
(02-05-2013, 10:42 AM)cactoos napisał(a): Trzeba zachować cienką granicę miedzy miedzy ześlizgiwaniem się sztychla a zbytnim zagłębianiem w materiał,

Ja właśnie zrobiłem piękną rysę przez pół biurka potwierdzając teorię o ześlizgiwaniu się sztycha z materiału a zagłębianiu się w każdy inny napotkany materiał   Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin
Odpowiedz
Dobrze że nie przez pół dłoni Uśmiech
Odpowiedz
(01-03-2016, 07:40 PM)tatarata napisał(a): Dobrze że nie przez pół dłoni Uśmiech

Biggrin Biggrin Biggrin   w porę wycofałem Biggrin
Odpowiedz
Staraj sie nie pchać rylca tylko obrabiany materiał. Rylcem skup sie na trzymaniu kontów pochylenia rylca. 
Na czym umieszczasz materiał. Musi to być coś co da sie łatwo obkręcać w dłoni (praca nadgarstkiem) jakaś imitacja kuli grawerskiej.
Zrób se tak żeby dłoń obkręcająca materiałem była poniżej poziomu grawerowanego przedmiotu.
Biggrin
https://plus.google.com/+malinaTeż-MalArt
Pasja każdy cel czyni możliwym do osiągnięcia.
Odpowiedz
Leszku to że zrywa się sztychel to norma u adeptów, dodam sztychel ma być b.ostryj, nie przykłada się na niego dużo siły(prawdopodobnie nurkuje rylec ((zmień kształt ostrza))), zabezpieczaj lewą rękę, oraz ważne stabilne utrzymanie blaszki, i t.d.

- jaki typ mosiądzu jest najlepszy do grawerowania ? - na próby wieś nieco kruchą dural lub brąz (mosiądz, nierdzewka, srebro kleiste)
- czy przed grawerowaniem mosiądz się odpuszcza ? - czemu nie
- czy można zrobić wzór moletką - radełkiem? można w tokarce, ręcznie wątpię, ale jest prosty patent z prostokątnym sztychlem, pokaż foto co trzeba zrobić
Oprawiam ...
Odpowiedz
(01-04-2016, 09:13 AM)orafo napisał(a): Leszku to że zrywa się sztychel to norma u adeptów, dodam sztychel ma być b.ostryj, nie przykłada się na niego dużo siły(prawdopodobnie nurkuje rylec ((zmień kształt ostrza))), zabezpieczaj lewą rękę, oraz ważne stabilne utrzymanie blaszki, i t.d.  

- jaki typ mosiądzu jest najlepszy do grawerowania ? - na próby wieś nieco kruchą dural lub brąz (mosiądz, nierdzewka, srebro kleiste)
- czy przed grawerowaniem mosiądz się odpuszcza ? - czemu nie
- czy można zrobić wzór moletką - radełkiem?  można w tokarce, ręcznie wątpię, ale jest prosty patent z prostokątnym sztychlem, pokaż foto co trzeba zrobić

Dziękuję :-)  Lewą rękę owijam koszulką :-)

- srebro kleiste to jakie  ? -.-
- pytam się o odpuszczanie mosiądzu, srebra by ułatwić moletkowanie.
 Nie ukrywam że moje zainteresowanie jest skierowane głównie na grawerowanie maszyną ale czasami muszę dorobić ręcznie cyfrę lub linię.
Moja wiedza technologiczna jest zerowa, robię wszystko na wyczucie i jak Kriss mnie opendoli np. za polerowanie Biggrin Biggrin

Chciałbym zrobić taki wzór jak jest na końcu każdego koła. Robi go giloszarka ale moja nie ma tej funkcji.
Dlatego pomyślałem o cieniutkiej moletce ( szerokość ok 1 mm, głębokość wzoru ok 0,2 mm) lub jak się nie da to może się da "wygiętym" rylcu - nożu  zrobić taki wypukły wzór jak  "U" tylko odwrotny.


[Obrazek: ba7976511364d66c7720c02b676d39f7.jpg]
Odpowiedz
Dural i brąz to dobre tylko dla prób, pierwsze co przychodzi do głowy to użycie http://mail.gravbiz.ru/spravochnik-chpu/...katka.html , ale to nie jest to, można robić próby ale ciężko wydać taką precyzje,
Gdym ja musiał to robić to najpierw zacznę od cyrkla z jedna noga z takim kołkiem-moletką
na cyferblacie robię centralny mały otwór
cyrklem robić 3 kola-rysy (miedzy druga i trzecią szerokość moletki)
rylcem kształcić odpowiednio głęboki linie kola miedzy nimi wchodziła moletka
nanoszę cyrklem-moletą ryski-rysunek
jeszcze raz jechać/czyścic sztychlem po kołu
ręcznie nawet mając moletkę nie zrobisz (z dokładnością jak na foto)
w tokarce lub innej maszynie można spróbować ale ręcznie nie warto ....
Oprawiam ...
Odpowiedz
(01-04-2016, 10:43 AM)orafo napisał(a): Dural i brąz to dobre tylko dla prób, pierwsze co przychodzi do głowy to użycie  http://mail.gravbiz.ru/spravochnik-chpu/...katka.html , ale to nie jest to, można robić próby ale ciężko wydać taką precyzje,
Gdym ja musiał to robić to najpierw zacznę od cyrkla z jedna noga z takim kołkiem-moletką
na cyferblacie robię centralny mały otwór
cyrklem robić 3 kola-rysy (miedzy druga i trzecią szerokość  moletki)
rylcem kształcić odpowiednio głęboki linie kola miedzy nimi wchodziła moletka
nanoszę cyrklem-moletą ryski-rysunek
jeszcze raz jechać/czyścic sztychlem po kołu
ręcznie nawet mając moletkę nie zrobisz (z dokładnością jak na foto)
w tokarce lub innej maszynie można spróbować ale ręcznie nie warto ....

Orafo dziękuję. Moletkę zamocuję w giloszarce i mogę odciskać po łukach, prostej, okręgu.
Nie z ręki !!!. Mogę mocno docisnąć czołowo tu nie ma problemu. Chodzi mi tylko czym i czy da się taki wzór wycisnąć.


ps. CNC nie wchodzi w grę bo obniży to wartość tarczy o 99%. Gotowa tarcza CNC (nie z giloszarki) na Ebay jest po 25 USD
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości