Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pytanie o wydruk + odlew
#41
Tutaj filmik pokazujący wyoblanie na tokarce. Cuda można robić.



"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#42
(06-03-2015, 04:37 PM)olax napisał(a): Wiesz, że to będzie bardzo miękkie? Nie tak, jak mosiądz?

Nie wiem. Nigdy nie miałem do czynienia ze srebrem.
30 lat montuję stalowe bariery drogowe po całej Polsce. (może nawet u Ciebie w mieście). Biggrin .

Będzie ok Biggrin . Faberge też stosował srebro jak najwyższej próby.
Odpowiedz
#43
inaczej, kup folie aluminiowa, zloz ja tak, zeby miala mniej wiecej 0.6mm i to mniej wiecej taka twardosc. Jak sie nie bedziesz pilnowac, to i palcem to pozginasz. Teoretycznie bez wyzazania bedzie troche twardsze ale w uogolnieniu to plastelina
przyblizona wartosc to od PIŃCET do MYLJOOOOOOOOOOOOONA. Wycena moze sie znacznie roznic od rzeczywistej wartosci  Smutny
Odpowiedz
#44
@Leszek jeżeli kupisz srebrną blachę np. w Promie to materiał jest częściowo utwardzony przez walcowanie. Oni nie odpuszczają. Do Twoich celów wystarczy. Większość z nas może zrobić srebrną blachę ale oni mają walce o szerokości chyba 0,5 m i wałki o dużej średnicy. Materiał przygotowany przez nich trzyma dokładnie wymiar i ma gładką powierzchnię bez plam i pęcherzy. Jeżeli go odpuścisz to przy tej grubości o której piszesz bardzo łatwo go zdeformować przez niewielki nacisk. Jeżeli obrabiałeś miedź, to srebro tym bardziej. Jest trochę miększe od miedzi i wolniej się utwardza przy obróbce mechanicznej, ale różnice nie są duże.
Odpowiedz
#45
(06-02-2015, 05:02 PM)kfadrat napisał(a): ja bym tego tak nie przekreslal. Jesli masz do zrobienia np 30 takich sztuk, to odlewasz 50 i te 20 zaliczasz na "straty". Nie koniecznie to musi byc taka chala. Duzo zalezy od tego co chcesz osiagnac i jak to rzeczywiscie finalnie ma wygladac, mozna robic jakies kombinacje ze wzmocnieniami itd. ale to juz raczej @Kriss dopowie, niz ja

Kfadrat po przeczytaniu porad uważam że nie stać mnie na 20 sztuk odpadu na 50 sztuk. To jest tylko podkład. Na położenie drutów, wielokrotne ( 10-20 razy) wypalanie poświęcam ok 100-250 godzin. Nie stać mnie na ryzyko straty bo podkład srebrny jest felerny.
Kupie blachę jak radzi Kriss.  Kfadrat dziękuję za pomoc.

(06-02-2015, 07:32 PM)cactoos napisał(a): Krążek tylko z wykrojnika. Natomiast rancik można zrobić na tokarce metodą zwaną drykowaniem.

Tak zrobiłem na dole relacja. :-) )



(06-03-2015, 03:03 AM)cactoos napisał(a):
(06-02-2015, 07:46 PM)olax napisał(a): i .....Najpierw robiłem mosiężne kopyto/wzornik a następnie młoteczkiem stopniowo zaginałem...................

[Obrazek: H1Fjz.jpg]

Mistrzu. Aniołek   super.



(06-03-2015, 07:44 PM)kriss napisał(a): @Leszek jeżeli kupisz srebrną blachę np. w Promie to materiał jest częściowo utwardzony przez walcowanie. Oni nie odpuszczają. Do Twoich celów wystarczy. Większość z nas może zrobić srebrną blachę ale oni mają walce o szerokości chyba 0,5 m i wałki o dużej średnicy. Materiał przygotowany przez nich trzyma dokładnie wymiar i ma gładką powierzchnię bez plam i pęcherzy. Jeżeli go odpuścisz to przy tej grubości o której piszesz bardzo łatwo go zdeformować przez niewielki nacisk. Jeżeli obrabiałeś miedź, to srebro tym bardziej. Jest trochę miększe od miedzi i wolniej się utwardza przy obróbce mechanicznej, ale różnice nie są duże.

Kupię w promie by nie miało pęcherzy bo to dyskryminuje przy emalii.

Obserwowałem temat "drukowanie" który przemienił się w super temat o tarczach emalierskich. Jak admin będzie miał czas to proszę o przeniesienie do tematu Krzywego. Emalierstwo.

Po procesji miałem dzisiaj czas to na szybkiego zrobiłe "treblinowanie" według Cactoos-a. Wyszło ........ zobaczycie na zdjeciach.

                                           

Nie wiem jak Wy ale dla mnie to wygląda lepiej niż dobrze Serce Love Love Love Love

Dziekuję za pomoc - jak ktoś chce tarczę do zegarka to dzwonić pod numer 123456789 n Biggrin Biggrin

Olax czy tej blachy nie można wyciąć cyrklem?   By dopasowac do każdego zegarka indywidualnie.

Dziękuję .
Odpowiedz
#46
Leszek, właśnie siedzimy z mężem i dyskutujemy nad Twoim projektem.
Wymyśliliśmy bardzo łatwy i prosty sposób na Twoje kasetki.
Zaraz idziemy przetestować. Jak się uda, to wstawimy zdjęcia.
Odpowiedz
#47
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper !!!!!!!!    "Misiek" już czeka na srebrny podkład :-))))     
Odpowiedz
#48
@Leszek przyglądałem się Twojemu drykowaniu Ząbki
- obetnij nożem krążek żeby był równy
- nie zaginaj materiału od razu o 90 stopni ( może się sfalować )
- po wyprofilowaniu obetnij brzeg do odpowiedniej wysokości nożem
- wszystko pozostałe jest OK
- srebro do drykowania musisz wyżarzyć ( odpuścić ) miedź też Ząbki
Odpowiedz
#49
Po długim i dogłębnym procesie tentegowania w głowie doszliśmy do wniosku, że pewnie lepiej Ci Leszku będzie przygotować na maszynach, bo raczej będzie szybciej.
Ale kasetka wyszła ładnie, więc umieścimy zdjęcia, może przydadzą się komuś innemu.
Sposób jest bardzo prosty, do wykonania praktycznie bez żadnych specjalistycznych narzędzi.

A więc po kolei:

Blacha próby 999, grubość 0,4 mm. Jest wygrzana, wbrew pozorom nie jest tak rozpaczliwie miękka, a rant później wszystko utwardza i kasetka jest sztywna.
Do wykonania potrzebne są dwa krążki z np. ze stali, mosiądzu, tekstolitu itp.
U nas zostały wykorzystane dwie podkładki do śrub - akurat były pod ręką. Krążki pod wewnętrzny rozmiar kasetki.
U nas akurat mamy 27 mm.

   


Na blaszce rysujemy obrys krążka - cyrklem. Nastepnie koncentrycznie rysujemy drugi okrąg.
Drugi okrąg ma promień większy o wysokość kasetki - czyli to, co będziemy zaginali.
Powinno sie rysować cyrklem, żeby okręgi były koncentryczne.

   


Blachę wycinamy po prostu nożyczkami.


   


Teraz "najtrudniejszy" moment. Kółko ze srebra trzeba ułożyć równo między krążkami.  Krążki po obydwu stronach blachy powinny się dokładnie znaleźć w narysowanych obrysach. Całość ściskamy w imadle.


   


Następnie zaginamy rant. Najpierw ręcznie - czymś płaskim - u nas to szczypce.
Później poprawiamy młotkiem drewnianym. Można od razu młotkiem, ale jak sie nie ma wprawy, to materiał może się nierówno zagiąć.


               


Kasetka jest jeszcze nierówna. Wyrównujemy ją ryglem, lub czymś podobnym. Tak po prostu pocieramy krawędź naciskając.


            


I właściwie to wszystkoUśmiech
Dodam tylko, że krążki muszą być oczywiście grubsze niż wysokość kasety. My daliśmy na szybko takie płaskie i krążek utknął w kasetceZąbki  Ale po wyszlifowaniu nadmiaru bez problemu wyszedł.


               


Wykonanie kasetki to 5 - 10 min. jak się ma już materiał i krążki.

No i tyleZąbki
Odpowiedz
#50
(06-04-2015, 03:51 PM)kriss napisał(a): @Leszek przyglądałem się Twojemu drykowaniu Ząbki
- obetnij nożem krążek żeby był równy
- nie zaginaj materiału od razu o 90 stopni ( może się sfalować )
- po wyprofilowaniu obetnij brzeg do odpowiedniej wysokości nożem
- wszystko pozostałe jest OK
- srebro do drykowania musisz wyżarzyć ( odpuścić ) miedź też Ząbki

Ok. tak zrobię. Jak odpuścić srebro?  jest taki temat na forum ?

(06-04-2015, 04:40 PM)olax napisał(a): Po długim i dogłębnym procesie tentegowania w głowie doszliśmy do wniosku, że pewnie lepiej Ci Leszku będzie przygotować na maszynach, bo raczej będzie szybciej.
Ale kasetka wyszła ładnie, więc umieścimy zdjęcia, może przydadzą się komuś innemu.
Sposób jest bardzo prosty, do wykonania praktycznie bez żadnych specjalistycznych narzędzi.

No i tyleZąbki
 
Jestem pod niesamowitym wrażeniem. Brawo. !!!!!!!!  Piękna kaseta i sztywna !!!! Czyli Faberge miał rację.

Też miałem problem z wyjęciem z formy :-) 
Jak radził Kriss szlifowałem papierem      i "sposobem" wyjąłem z formy dysk :-)     .

Nie będę tego robił na maszynach tylko Twoim sposobem Olax, z zastosowaniem cyrkla gdzie rytując będę mógł łatwiej zagiąć. I będzie to hand made.

Ale podkładkę sfazuję jak kazał Kriss , by rant się nie zaginał.

Jutro zamawiam blachę.


Cytat:Po długim i dogłębnym procesie tentegowania
Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin  dziękuję za tentegowanie .  Tarczę z emalii masz u mnie :-)


Pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości