Wszystko o jubilerstwie
Problem z formą - Wersja do druku

+- Wszystko o jubilerstwie (http://www.srebrnie.pl)
+-- Dział: SREBRNE FORUM (http://www.srebrnie.pl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: DRUKOWANIE 3D, FORMY, ODLEWANIE (http://www.srebrnie.pl/forumdisplay.php?fid=45)
+--- Wątek: Problem z formą (/showthread.php?tid=3443)



Problem z formą - Demon9999PL - 06-07-2018

Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon


RE: Problem z formą - olaf - 06-10-2018

(06-07-2018, 07:06 PM)Demon9999PL napisał(a): Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon

nie pchaj się w woskownik próżniowy - szkoda kasy - to też da sie zrobić bez próżni. Sposobów jest kilka, pudrowałeś delikatnie talkiem lub jakiś spray silikonowy by lepiej popłynął wosk ? ja dorabiałem po przeciwnej stronie dodatkowy kanał (ślepy), żeby to własnie powietrze zbierało się tam, później to odcinałem przed odlewaniem i miałem ładny wosk.


RE: Problem z formą - Demon9999PL - 06-10-2018

(06-10-2018, 09:52 PM)olaf napisał(a):
(06-07-2018, 07:06 PM)Demon9999PL napisał(a): Witam,
trafiłem na problem i mam pytanie czy kwestia jest moich umiejętności czy też słabego sprzętu (sugeruje to pierwsze). Chce wykonać formę dla kolczyka z sztyftem, element jest płaski ma 6mm średnicy, wosk wtryskiwany jest przez sztyft który jest umieszczony centralnie 1,2mm. W momencie wtryśnięcia wosku pojawiają się pejzażyki powietrza na wierzchniej płaszczyźnie, oczywiście kanały odprowadzające powietrze są. Wykonałem już 8 prób ale cały czas jest problem z odprowadzeniem powietrza, inne podobne elementy wychodzą idealnie ale nie są płaskie. Wtryskarka zwykła Argenta, czyli bez próżni, jeżeli to nie wina moich umiejętności to kupie z próżnią oraz z siłownikiem.

legenda do rysunku:
- czerwony -> wosk
- niebieski -> powietrze
- żółty -> forma gumowa
- pomarańczowy -> kanały odpowietrzające (przykładowe zrobiłem sporo różnych wersji)

Z poważaniem,
Demon

nie pchaj się w woskownik próżniowy - szkoda kasy - to też da sie zrobić bez próżni. Sposobów jest kilka, pudrowałeś delikatnie talkiem lub jakiś spray silikonowy by lepiej popłynął wosk ?   ja dorabiałem po przeciwnej stronie dodatkowy kanał (ślepy), żeby to własnie powietrze zbierało się tam, później to odcinałem przed odlewaniem i miałem ładny wosk.
Talk do form używam ale nie za każdym razem, z kanałem mi wychodzi chociaż kanał musi być w określonym miejscu i oczywiście odpowietrzony. To rozwiązanie jednak mnie nie satysfakcjonuje gdyż przy usuwaniu tych dodatkowych kanałów nie uzyskuje okrąglej powierzchni, osobiście chciałbym by detale były idealne. Co jest nie tak z wtryskarkami próżniowymi?